Náš tým

Mgr. Kateřina Hůlková
Ředitelka Anglické zahrady

Jsem maminka tří synů, Kristiána, Valentýna, Olivera a dcery Fleur. Maminka, která nikdy nezůstala pořádně mateřské, té, které se u nás v Čechách nepochopitelně říká “dovolená”. To proto, že (skoro) stejně tak, jako miluji své děti, mám ráda svou původní profesi – novinařinu, kterou se mi nechtělo na léta opustit.

A tak logickou motivací pro otevření jesliček a školky Anglická zahrada pro mě byly (po několika letech působení v médiích) především mé děti. Přála jsem si pro ně, aby vyrůstaly v podnětném prostředí v samostatné osobnosti – proto jsme zvolili v Anglické zahradě cestu montessori výchovy. A taky jsem si přála, aby od malička spolu s češtinou nasávaly cizí jazyk, kterým se později domluví všude ve světě – a aby ho díky tomu nebraly jako “cizí”.

Po dlouhém zvažování, přemýšlení a plánování vznikla Anglická zahrada. Pomáhá zaměstnaným rodičům najít harmonii mezi rodinným a profesním životem. Tedy vytvořit to, čemu se moderně říká work-life balance. Věřím, že se nám to díky Anglické zahradě daří.

Mgr. Michaela Dufková
Zástupkyně ředitelky

Tým Anglické zahrady jsem rozšířila v září 2019. Ačkoliv patřím mezi „nováčky“, fungování jesliček a školky Anglická zahrada jsem sledovala od jejího vzniku, jelikož jí prošla řada dětí mých kamarádek. V roce 2016 pro mě Anglická zahrada znamenala první seznámení s metodou Montessori, která mě zaujala vedením dítěte k samostatnosti a rozvoji jeho individuality. Nespornou výhodu vidím v menších skupinkách, kde má vychovatel čas se dětem věnovat a poskytnout jim, co potřebují.

Anglická zahrada pro mě představuje možnost skloubit dvě mé záliby – administrativu a péči o děti. Budu ráda, když se na mě budou rodiče s důvěrou obracet a budu jim pomáhat nejen s provozními náležitostmi spojenými s docházkou dětí do naší školky.

 

Zdeňka Cibulková
Vedoucí vychovatelka Anglické zahrady
Na rodičovské pauze

V Anglické zahradě pracuji od roku 2017, vystudovala jsem střední pedagogickou školu a dokončuji studium na Vysoké škole evropských a regionálních studií. K dětem mám už od mala velmi blízký vztah. Zároveň se při práci starám o roční holčičku a celkově mne práce s dětmi velmi naplňuje. V montessori metodě se ráda zdokonaluji a v budoucnu bych chtěla přistupovat ke svým dvěma holčičkám stejně, jako se snažím přistupovat k dětem v naší školce. Každé dítě vnímám jako osobnost a jedinečný originál a jsem přesvědčená, že to nejdůležitější ve výchově je k němu takto přistupovat.

Nela Mondeková
Průvodkyně a vedoucí dětské skupiny, plány výchovy a péče

V Anglické zahradě působím od září 2019. Jsem optimistka a nadšenkyně, která sdílí a nasává vše, co kolem sebe vidí. Vystudovala jsem obor Sociální činnost, kde jsem se každý rok účastnila povinné praxe. Práci s lidmi jsem měla vždycky moc ráda a prošla jsem si různé sociální instituce: domovy seniorů, nemocnice, kojenecké ústavy, stacionáře pro tělesně a mentálně postižené, mateřské školky, jesle a dětské skupiny.

Po ukončení studia jsem si splnila sen a odjela do USA, kde jsem se v rodině starala o čtyři děti a také tam procestovala kus světa.

V Anglické zahradě oceňuji možnost volného pobytu v přírodě, Montessori metodu a přátelskou atmosféru. Je skvělé pozorovat pokroky, které děti každý den dělají, a jsem velmi šťastná za příležitost být při tom. Největší odměnou za mou práci je, když vidím spokojené děti, které se těší do školky.

Safiya Mizon
Lektorka a anglicky mluvící průvodkyně

V Anglické zahradě působím od října 2019. Studovala jsem na střední zdravotnické škole v Českých Budějovicích. Má empatická povaha mě vždy vedla k práci s lidmi. Po absolvování praxe v nemocnici, domově pro seniory, praktické škole a jeslích se mi zalíbila právě práce s dětmi.

Anglická zahrada mě zaujala nejvíce tím, že uplatňuje přirozenou formu poznávání anglického jazyka v rozvoji nejmenších dětí, jelikož jsem sama vyrůstala v dvojjazyčném prostředí. Můj otec pochází z Velké Británie a matka z Nizozemska. Narodila jsem se v Čechách, mým prvním jazykem je angličtina, češtinu jsem se začala „učit“ ve dvou a půl letech, kdy jsem nastoupila do státní mateřské školy. Paní učitelky to se mnou určitě neměly jednoduché, ale s mou o dva roky starší sestrou jsme si s jazyky uměly dobře poradit, jelikož jsme k tomu byly vedené od narození.

S Montessori metodou jsem se setkala před několika lety, kdy jsem hlídala dvě holčičky, které chodily do škol uplatňujících tuto metodu. Děti jsou v předškolním věku jako „houbičky“, které nasávají informace, proto je nejdůležitější, být dětem co nejlepším vzorem a umožnit jim se
rozvíjet.

Martina Horáková
Průvodkyně

Vystudovala jsem Gymnázium Jírovcova v Českých Budějovicích a poté Vyšší odbornou školu zdravotní “Bílá vločka”. Po studiích jsem začala pracovat jako zdravotní sestra na JIP v dnes již bývalé Vojenské nemocnici. Po zrušení Vojenské nemocnice jsem nastoupila jako asistentka ředitele Rádia Faktor JUDr. Ladislava Faktora, kde jsem pracovala 8 let. Pak jsem se opět vrátila do zdravotnictví – na rehabilitační oddělení v ordinaci primářky MUDr. Renaty Tollingerové. Zde jsem působila 14 let a získala řadu rehabilitačních kurzů a kurzů z oblasti OSTEOLOGIE. Několikrát do roka jsem absolvovala rehabilitační a osteologické kongresy. Sama jsem vedla přednášky na téma LASEROTERAPIE a OSTEOLOGIE.

Dále jsem se vzdělávala v Montessori výchově a absolvovala kurzy MVDr. Štarkové. Věnuji se problematice ambidextrie u dětí. Jedná se o vrozenou nebo vytrénovanou schopnost používat obě ruce na stejné úrovni, aniž by jedna ruka byla upřednostňována, se stejnou rychlostí a efektivitou (do této skupiny patří 1% lidí na celém světě).

Dále se věnuji problematice plochonoží a vrozené deformitě nohy (pes equinovarus congenitus), vhodné dětské obuvi a předcházení vadnému držení těla.

V Anglické zahradě vedu kroužek sportovně-rehabilitačního cvičení hravou formou. V mé kompetenci tu je také supervize nad plány výchovy a péče a vedení předškolní přípravy starších dětí. Připravuji rovněž jídelníčky se zdravými svačinami.

V současné době absolvuji kurz Ergonomie psaní, rozvoj grafomotoriky a kresby a také kurz zdravé výživy PharmDr. Margit Slimákové.

Celý život sportuji (závodně jsem hrála tenis), mám ráda zdravý životní styl, kulturu, umění, design, zahradničení, bylinky. Dětem jsem se věnovala i během mé minulé profese. Děti jsou radost. Jsem zastáncem vytváření přátelské atmosféry v dětském kolektivu. Sama jsem vychovávala čtyři děti.

 

Tereza Štěpánová
Průvodkyně

Pocházím z Českých Budějovic, kde jsem vystudovala gymnázium EDUCAnet. V Anglické zahradě působím od ledna roku 2020. Tři roky jsem pracovala pro klub TJ Karate České Budějovice jako hlavní trenérka dětí a mládeže. Vedla jsem též hodiny sportovní přípravky skupin 1-3 let, 3-5 let, 5-7 let, dále pak nábor karate a základní oddíly. Nadále se věnuji cvičení s batolaty a s ženami, které čekají přírůstek do rodiny.

Vzhledem k tomu, že děti se staly důležitou součástí mého života, rozhodla jsem se posunout o krok vpřed a zabývat se výukou montessori, která ve mně vyvolala zájem. Pokrok malých dětí mě nabíjí elánem a jsem velmi ráda za každou příležitost, kdy s nimi mohu sdílet jejich úspěchy i neúspěchy, které je posouvají dál. Jelikož nepodporuji dnešní styl výchovy, ať již jde o tablety, mobilní telefony, atd., ráda bych u dětí rozvíjela především přímou komunikaci mezi sebou obzvlášť bez těchto moderních vymožeností.

Díky mým dosavadním zkušenostem jsem se přesvědčila, že pomáhat dětem vzbudit v nich chuť tvořit, poznávat svět kolem nás, jehož nedílnou součástí je i příroda a péče o ní, vážit si mezilidských vztahů atd., je posláním, které mě zcela naplňuje.

Již v dětství jsem byla velmi aktivní, měla jsem a stále mám krásný vztah ke zvířatům, jezdila jsem na koni, věnovala jsem se atletice, volejbalu a především karate. Mezi mé další záliby patří vaření, cestování a čtení. Především literatura s tématikou dětské psychologie je mi blízká. Jsem ráda, že má práce je mi zároveň i koníčkem.

 

Simona Vacušková
Průvodkyně

Vystudovala jsem obor předškolní a mimoškolní pedagogika na VOŠS a SPgŠ Prachatice a nyní studuji první rok obor Psychologie na Jihočeské univerzitě. V rámci studia na střední škole jsem měla praxe v různých zařízeních (MŠ, školní družina ZŠ, domov mládeže, ZUŠ). Také jsem si vyzkoušela školu v přírodě a adaptační kurz. Pracovala jsem i v dětské skupině.

Vždy mě zajímalo velké množství věcí a bylo pro mě obtížné vyřadit nějaký koníček proto, že se nevešel do časového rozvrhu. Od dětství se věnuji hudbě, hraji na příčnou flétnu a klavír a také velmi ráda zpívám, chodím do sboru a nejradši mám komorní hru. Hudba skvěle spojuje lidi. Na střední škole jsem se spolužačkami chodila jeden rok zpívat pacientům v hospici a letos jsem v Budějovicích začala jako dobrovolnice docházet do DOMINA, kde s kamarádkou vedeme Hudební inspiraci – volnočasovou aktivitu pro klienty DOMINA.

Mám ráda latinskoamerické tance, četbu poezie, paličkovaní, tvoření dekorací. Ráda trávím čas s rodinou. Užívám si krásy přírody a jsem velkou milovnicí zvířat.

Práci s dětmi jsem si mimo jiné oblíbila také proto, že je při ní vítané, aby se člověk zabýval mnoha různorodými aktivitami, stále hledal, tvořil a předával dál. Podle mě právě dětská zvídavost, otevřenost a nadšení, především radost z maličkostí, jsou kouzla, která dělají svět krásnějším místem. Od dětí se máme bezpochyby co učit.