Mgr. Kateřina Hůlková
Ředitelka Anglické zahrady
Jsem maminka tří synů, Kristiána, Valentýna, Olivera a dcery Fleur. Maminka, která nikdy nezůstala pořádně mateřské, té, které se u nás v Čechách nepochopitelně říká “dovolená”. To proto, že (skoro) stejně tak, jako miluji své děti, mám ráda svou původní profesi – novinařinu, kterou se mi nechtělo na léta opustit.
A tak logickou motivací pro otevření jesliček a školky Anglická zahrada pro mě byly (po několika letech působení v médiích) především mé děti. Přála jsem si pro ně, aby vyrůstaly v podnětném prostředí v samostatné osobnosti – proto jsme zvolili v Anglické zahradě cestu montessori výchovy. A taky jsem si přála, aby od malička spolu s češtinou nasávaly cizí jazyk, kterým se později domluví všude ve světě – a aby ho díky tomu nebraly jako “cizí”.
Po dlouhém zvažování, přemýšlení a plánování vznikla Anglická zahrada. Pomáhá zaměstnaným rodičům najít harmonii mezi rodinným a profesním životem. Tedy vytvořit to, čemu se moderně říká work-life balance. Věřím, že se nám to díky Anglické zahradě daří.
Mgr. Michaela Dufková
Zástupkyně ředitelky
Tým Anglické zahrady jsem rozšířila v září 2019. Ačkoliv patřím mezi „nováčky“, fungování jesliček a školky Anglická zahrada jsem sledovala od jejího vzniku, jelikož jí prošla řada dětí mých kamarádek. V roce 2016 pro mě Anglická zahrada znamenala první seznámení s metodou Montessori, která mě zaujala vedením dítěte k samostatnosti a rozvoji jeho individuality. Nespornou výhodu vidím v menších skupinkách, kde má vychovatel čas se dětem věnovat a poskytnout jim, co potřebují.
Anglická zahrada pro mě představuje možnost skloubit dvě mé záliby – administrativu a péči o děti. Budu ráda, když se na mě budou rodiče s důvěrou obracet a budu jim pomáhat nejen s provozními náležitostmi spojenými s docházkou dětí do naší školky.
Přeneste se do země krásných bílých pláží a azurového moře, kde jsou lidé navzdory těžkému životu velmi milí, usměvaví a šťastní. Možná mezi nimi potkáte i Naline. Klidnou, vyrovnanou a pozitivní osobu s na první pohled jasnou vizí.
Naline se před třemi lety rozhodla odletět z Manily do České republiky, aby mohla vzdělávat české děti a finančně pomoci své rodině. Je tady velmi šťastná! Krom dětí také miluje psy a společnost jí dělá její kříženec Jacka Russella. Na Filipínách vystudovala učitelství a české děti ji prý fascinují pro svou neskutečnou bystrost. Protože je na svou zemi velmi hrdá, její vizí je více přiblížit Filipíny lidem v České republice. Vedle práce ve školce se této vize drží a umí vyřešit zajištění ubytování, dlouhodobého pronájmu nebo koupi nemovitosti. Krom pedagogiky má základy i v oblasti výživy a dietologie.
Je nám velkou ctí, že máme v našem týmu někoho, jako je Naline a že naše činnost může podporovat i jednu laskavou rodinu na opačném konci světa
Naline má vystudované učitelství na Technological University of the Philippines.
Absolvovala také kurzy:
- The Montessori Approach to Education as an aid to Life (AMI Prague)
- How to prepare environment 0-3 years old at home and school (AMI Prague)
- Approaches to Montessori English Immersion (Bilingual Montessori)
Honza je už na první pohled pohodář s nadáním pro vymýšlení spontánních aktivit. Má cit pro hudbu i pro přírodu a nikdy nezkazí žádnou srandu!
Byl vždy obklopen dětmi. Dělal dobrovolného hasiče a jezdil na dětské tábory jako vedoucí. Absolvoval kurz chůvy v dětské skupině. Velmi se nadchl pro rozvíjení znalostí v Montessori pedagogice, a proto má za sebou už řadu kurzů a i nadále se vzdělává. Brzy ho čeká zakončení diplomového kurzu Montessori pro věk 0-3 ve společnosti Montessori ČR akreditovaného MŠMT
“Hledání nových cest a pohledů na svět je zajímavá zkušenost. Práce průvodce dává mému životu smysl a ukazuje mi, že i to, co jsem myslel, že vím, je úplně jinak.”
Honzu budete potkávat v dětské skupině Komenského
Tak tohle je náš průvodce Vláďa.
Celým jménem Vladislav Šindelář a potkat ho můžete v dětské skupině v Tylově ulici.
Je kvalifikovaný jako chůva pro děti v dětské skupině a zároveň v současné době dálkově studuje střední pedagogickou školu v Obratani. Před příchodem do Anglické zahrady své znalosti a dovednosti využíval při práci v dětské skupině v Českých Budějovicích, kde měl na starost děti ve věku od 2,5 do 6 let. Sám je tatínkem dvou dětí.
„Pečovat o děti ve školce má pro mě stejný význam, jako vychovávat své vlastní. Tedy s láskou, trpělivostí, respektem, vzájemnou důvěrou a velkou zodpovědností. Dítě je pro mě člověk, stejný jako já, jen trochu menší. Když narazí na velký kámen, rád mu pomůžu, ale s malým si musí zkusit nejdříve poradit samo. Moc rád si s nimi povídám o všem, co je zajímá. Vždy mi udělá velikou radost, když cítím, že jsou spokojené.“
Kromě jiných dovedností Vláďa učí děti při polytechnické výchově pracovat s opravdovým nářadím – imbusy, šroubováky, pilou. A děti to neskutečně baví.
Jako muž skvěle doplňuje tým ve starším oddělení a jsme za něj moc rádi