About Us

Anglickou zahradu jsme otevřeli v září 2016.

 

Začínali jsme jako malá školka a s velkým srdcem i odhodláním dáváme dětem vše, co je v našich silách. Být jim moudrými průvodci objevováním světa.

Jsme jediná školka v Českých Budějovicích s rodilými mluvčími, kteří děti hravou formou od útlého věku podporují v poznávání anglického jazyka.

 

Vzhledem k většímu počtu pedagogů máme možnost věnovat se dětem opravdu individuálně a naplňovat jejich potřeby, ať už jsou předškoláky, nebo se teprve učí první krůčky.

 

Mezi naše velké výhody patří, že naše školky jsou blízko relaxační zóny u Malého jezu – díky tomu máme možnost být s dětmi každý den venku v přírodě.

 

Přejete si pro své dítě péči jako v bavlnce a taková rána, kdy se do školky budou těšit?

Our Team

Katerina_Hulkova

Kateřina Hůlková

ředitelka Anglické zahrady

Jsem maminka pěti dětí – čtyř synů Kristiána, Valentýna, Olivera, Nikoly a dcery Fleur. Maminka, která nikdy nezůstala pořádně na mateřské – které se u nás v Čechách nepochopitelně říká “dovolená”. To proto, že (skoro) stejně tak, jako miluji své děti, mám ráda svou původní profesi – novinařinu, kterou se mi nechtělo na léta opustit.

 

A tak logickou motivací pro otevření jeslí a školky Anglická zahrada pro mě byly (po několika letech působení v médiích) především mé děti. Přála jsem si pro ně, aby vyrůstaly v podnětném prostředí v samostatné osobnosti – proto jsme zvolili v Anglické zahradě cestu Montessori výchovy. A taky jsem si přála, aby odmalička spolu s češtinou nasávaly cizí jazyk, kterým se později domluví všude ve světě – a aby ho díky tomu nebraly jako “cizí”. I proto se v naší školce děti angličtinu učí přímo od rodilých mluvčích.

 

Anglická zahrada už devátým rokem pomáhá zaměstnaným rodičům najít harmonii mezi rodinným a profesním životem. Tedy vytvořit to, čemu se říká work-life balance. Postupně se nám pod křídly našeho neziskového spolku podařilo vybudovat čtyři dětské skupiny, ve kterých naše průvodkyně, průvodci, lektoři a lektorky pečují o děti ve věku od 12 měsíců do sedmi let.

 

Moje work-life balance se sice občas mění na “krev, pot a slzy”, ale protože ke mně pořád nezastavitelně přichází nápady, jak rodičům ještě víc usnadnit jejich těžký job s výchovou dětí, náš spolek se rozrůstá o další služby. Pro starší děti tak přibyly odpolední kurzy.

 

Právě pracujeme na otevření základní školy, která naváže na náš úspěšný dvojjazyčný koncept a zároveň bude odpovědí na častou otázku rodičů našich předškoláků: “Jakou školu máme teď pro dítě vybrat, aby nepřišlo o to, co se u vás naučilo?”

Naline Mandin copy

Naline Mandine

vedoucí průvodkyně a lektorka angličtiny (U Trojice)

Přeneste se do země krásných bílých pláží a azurového moře, kde jsou lidé navzdory těžkému životu velmi milí, usměvaví a šťastní. Možná mezi nimi potkáte i Naline. Klidnou, vyrovnanou a pozitivní osobu s na první pohled jasnou vizí.

 

Naline se před třemi lety rozhodla odletět z Manily do České republiky, aby mohla vzdělávat české děti a finančně pomoci své rodině. Je tady šťastná! Krom dětí také miluje psy a společnost jí dělá její kříženec Jacka Russella.

 

Na Filipínách vystudovala učitelství a české děti ji prý fascinují pro svou neskutečnou bystrost. Protože je na svou zemi velmi hrdá, její vizí je více přiblížit Filipíny lidem v České republice. Vedle práce ve školce se této vize drží a umí vyřešit zajištění ubytování, dlouhodobého pronájmu nebo koupi nemovitosti.

 

Krom pedagogiky má základy i v oblasti výživy a dietologie. Je nám velkou ctí, že máme v našem týmu někoho, jako je Naline, a že naše činnost může podporovat i jednu laskavou rodinu na opačném konci světa.

grace

Gloria Grace

průvodkyně a lektorka angličtiny

Vyrůstala jsem v rodině, kde mi byly tři jazyky rodnými: angličtina, ruština a čeština. Zkušenosti pro práci s dětmi jsem získala skrze vedení dětí na táborech, hlídání a doučování angličtiny. Nyní studuju Jihočeskou univerzitu v Českých Budějovicích, obor učitelství pro mateřské školy.

Práce s dětmi mě lákala už odmalička. Inspiruje a zároveň ve mě probouzí pocit zodpovědnosti to, s jakým nadšením se děti učí vše, co dělají dospělí, jejich zvědavost a radost. Protože jsou tak dobrými pozorovateli, je tolik důležité být jim dobrým příkladem. Klíčem k mé práci jsou propojení a vztahy s každým z dětí a jeho rodinou. Jedině tak jsem si jistá, že na jejich život mám smysluplný vliv.

zlata

Zlata Marková

průvodkyně (mladší děti, Tylova)

Jsem maminkou syna, kterému je nyní sedm let. S Anglickou zahradou jsem se seznámila formou recenzí od maminek z okolí, které vybíraly i z jiných dětských skupinek a právě Anglická zahrada je zaujala nejvíc. Syn byl ve školce spokojený, i díky pozvolnější aklimatizaci. Když jsem se rozhodovala, co po mateřské dovolené, neuměla jsem si představit smysluplnější práci, než s dětmi. Koncept školky se mi líbil. Montessori přístup je pro mě zajímavý v tom, že se děti cítí být součástí, brzy jsou samostatnější a především je to baví.

Kateřina Flutková

Kateřina Flutková

Deputy Director

Starám se o to, aby naše školka každý den fungovala hladce. Komunikuji s rodiči i průvodci, zajišťuji personální zajištění provozu, organizuji nákupy na svačinky, plánování jídelníčku i běžný chod dne. Když je potřeba, zaskočím za kolegu a pečuji o to, aby bylo ve školce čisto a příjemno. Jednoduše řečeno – jsem tu proto, aby se děti, rodiče i celý tým mohli spolehnout, že vše poběží, jak má.

 

Anglická zahrada je pro mě místem, kde má každé dítě i dospělý své pevné a důležité místo. Líbí se mi důraz na respekt, otevřenou komunikaci a rodinnou atmosféru. Právě proto jsem se rozhodla být její součástí – abych mohla každodenně přispívat k tomu, aby zde děti rostly v bezpečném a láskyplném prostředí. Děti v sobě mají opravdovost, radost a upřímnou zvědavost, která je inspirující. Má práce jim vytváří zázemí, ve kterém se mohou svobodně rozvíjet. A to je pro mě obrovský smysl.

Ilona Logina copy

Ilona Logina

průvodkyně (Tylova)

Už odmalička jsem si přála pracovat s dětmi. My, dospělí, jim můžeme darovat to nejlepší z nás a oni nám pro změnu vrací vzpomínky na to, jak kouzelné je být dítětem – a to je to, co na tom miluji nejvíc. Líbí se mi, když můžu být důvodem, proč se děti smějí, pomáhat jim a něco nového je přiučit!
Vzdělání potřebné pro práci v Anglické zahradě jsem získala v rámci rekvalifikačního kurzu pro chůvy pro děti v dětské skupině. Hned po střední škole jsem se rozhodla rozšířit si obzory a odcestovala do Ameriky jako au-pair, kde jsem se starala o děti různých věkových kategorií.

Ladislav Hlásek copy

Ladislav Hlásek

průvodce (U Trojice)

Po letech ve stavebních a strojírenských oborech jsem se rozhodl k zásadní kariérní změně. Péče o malého syna a další okolnosti mě přivedly k profesi průvodce v naší školce, kde jsem se nadchl pro Montessori pedagogiku. S kvalifikací certifikované chůvy se nyní starám o děti v pobočce U Trojice.

Max Kubů

Max Kubů

průvodkyně a lektorka angličtiny (Komenského)

Pocházím z Českých Budějovic a jsem rodičem čtyřleté holčičky a šestiletého syna. Vystudovala jsem obor Průmyslový design na SUPŠ v Bechyni a také soukromou střední školu v Obratani, kde jsem se věnovala oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika. Na Jihočeské univerzitě jsem se pak zaměřila na Pedagogiku volného času, ze které mám titul bakalář. Mám zkušenost s prací v klasické státní mateřské škole, ale také z Montessori základní školy, kde jsem se jako družinářka a později i asistentka a učitelka věnovala především dětem z prvního trojročí. Díky této zkušenosti vím, na co vše je třeba děti v rámci předškolního vzdělávání připravit. Těší mě, že se mohu připojit k průvodcům Anglické zahrady, která stejně jako já dbá na individuální přístup k dětem a na budování jejich vztahu k přírodě.

vbalantyne

Veronika Ballantyne

průvodkyně (starší děti, Tylova)

Ve 23 letech jsem odešla do Velké Británie, kde jsem 15 let pracovala jako soukromá chůva v rodinách. Při studiu předškolní pedagogiky na Roehamptonské univerzitě v Londýně jsem vykonávala praxi v Montessori školce, kterou navštěvoval i můj syn. Při působení v Londýně jsem složila Cambridgské zkoušky z angličtiny (úroveň C2). Po návratu do Čech jsem se chtěla obohatit právě Montessori pedagogikou, jejíž vliv mi rozšiřuje obzory. Děti mi svým nadšením a spontánností každý den vykouzlí úsměv na tváři a zároveň mě učí laskavosti, trpělivosti i tomu, že vše se dá vyřešit tak, aby to bylo přínosné pro všechny. Dokončila jsem studium předškolní pedagogiky v Obratani a rozšířila si tak znalosti z absolvovaných kurzů pro chůvy v dětské skupině a pro děti do zahájení povinné školní docházky. Průběžně se účastním akreditovaných Montessori kurzů.